13 Aralık 2015 Pazar

Yaşlı Adam ve Deniz (İhtiyar Balıkçı) - Kitap Yorumu




Kitap Adı:  Yaşlı Adam ve Deniz (İhtiyar Balıkçı)

Özgün Adı: The Old Man and The Sea

Yazar: Ernest Hemingway

Yayınevi: Bilgi Yayınevi

Basım Yılı: 2006

Sayfa: 133

                                




Kapak:

     Kapak tasarımı denizi temsil etmesi için iki ton mavi renk ile tasarlanmış ve ortadaki, yine konuya uygun olan, siyah beyaz resim ile birlikte ortaya güzel bir sonuç çıkmış.

Konusu:

     Yaşlı Adam ve Deniz, HEMINGWAY'in en ölümsüz eserlerinden biridir. Yaşlı bir Kübalı balıkçının açık denizde Gulf Stream'e kapılmış olarak dev bir kılıçbalığıyla olan can yakıcı mücadelesini son derece sade ve kuvvetli kelimelerle anlatır. Bu hikâyesiyle Hemingway, yenilgiye karşı cesaret, kayba karşı şahsi başarı temasını kendine has modern üslubuyla yeni baştan heykelleştirmiştir.

Yorum:

     Öncelikle ben kitabı beğenmedim. Benimden Nobel alamadı. Konu bana çok basit geldi. Tamam, ölümsüzleşmiş bir eseri böyle yermek belki benim hakkım değil ama kitap bende bir duygu oluşturamadı. Genel hikayeye bakıldığında bir mesaj var ama bana çok kuvvetli ya da gerekli gelmedi (Konusunda belirtilenin aksine).

     İkimiz anlaşamamış olsak da kesinlikle okumayın demiyorum, sadece bizim elektriğimiz tutmadı :)


AMA KİTABIN KOKUSU ÇOK GÜZEL, İLK FIRSATTA KOKLAMANIZI TAVSİYE EDİYORUM!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...