17 Temmuz 2016 Pazar

Adınla Çağır Beni - Kitap Yorumu



          Kitap Adı: Adınla Çağır Beni

          Yazar: Andre Aciman

          Çeviren: Süha Sertabiboğlu

          Yayınevi: Sel Yayıncılık

          Basım Yılı: 2009

          Sayfa Sayısı: 245

          Puan: 5/5





Tanıtım Bülteninden:

     Aşk birden çıkar insanın karşısına; yakalamak ya da ıskalamak size kalmış. Bazen aşk olduğunu anlamazsınız, bazen de anlasanız bile onu tutmak, kendinize saklamak zordur.
     Adınla Çağır Beni, delikanlılık çağındaki bir gençle, ailesinin yazlığında kısa süreliğine kalmaya gelen bir konuğunarasında gelişen beklenmedik, bir o kadar da güçlü aşkın öyküsü. Sevdiği kişiyi sadece bedeninin değil ruhunun da bir parçası yapmanın etkileyici bir tasviri.
     Saf tutkunun dönüştürücü etkisini olağanüstü bir üslupla kaleme alan André Aciman, iki erkeğin gözlerinden damarlarına akan bir aşkı okuyucuya yaşatıyor.
     Adınla Çağır Beni, ince detaylarıyla insanı saran bir roman.



     Mükemmeldi. Tek kelimeyle mükemmeldi. 17 yaşındaki Elio'nun evlerine gelen misafir Oliver'a karşı beslemeye başladığı ve bir yerden sonra içine sığmayan arzuyu genellikle okuyoruz. Aralarındaki yaş farkı, geçirecekleri sınırlı zaman ve hemcins olmaları nedeni ile Elio hislerini açıklayamıyor (bir yere kadar:D)

     Elio'nun kendisini açıklayamaması sebebi ile Oliver ile geçirdikleri her anlamsız saniyeye bile değer yüklemesi çok güzeldi. Sevgisi içinde büyüdükçe büyüdü. O kadar büyüdü ki artık açıklamak zorunda kaldı. (Burdan sonrası biraz spoiler olabilir)


     İki bireyin birbirine karşı duydukları yoğun hisler beni çok etkiledi. Aralarında öyle bir şey vardı ki kelimenin tam anlamıyla Elio Oliver; Oliver da Elio oldu. Mükemmel bir şeye sahiplerdi.
     Birlikte geçirecekleri sınırlı zamana ve birbirlerine geç kavuşmalarına rağmen sonunu düşünmeden anın tadını çıkardılar. Son ana kadar birliktelerdi.
     Ayrılıkları da salya sümük olmadı. İkisi de gayet olgun karakterlerdi ve mantık sınırları içinde kendi içlerinde yaşadılar bunu. Tabi kitap böyle bitmiyor, daha anlatırsam kendimi tutamayacağım ve ne var ne yok yazacağım o yüzden duruyorum :D(Normalde kitapların konularına çok girmiyorum ama bu kitap beni gerçekten çok etkileri. Olayları biraz anlatmış olsam da duyguları anlamak için yine de okumanız gerekiyor :))

     Kitapta tek beğenmediğim yer Roma'da bir grup ile geçen bir akşam vardı. Bu bölümlerde biraz kayboldum gibi hissettim. Onun dışında kitap bende çok farklı duygular uyandırdı ve çok sevdim.( Ve kitabın adının da sebebi çok güzel çıkıyor kitapta :D)

     Kitap LGBT temalı olduğunu da belirtmek istiyorum, sonra şok olmayın :D

     Ayrıca filmi de çıkacakmış 2017'de. Kadro benim çok hoşuma gitti. Sadece 1-2 kare var çekimlerden ama ona rağmen çok güzel görünüyor. Buradan filmin sayfasına ulaşabilirsiniz :)

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...